Om forskellige stævner

Den årlige fynske holdturnering
For nogle spillere er det en kendt begivenhed, mens det for andre er helt nyt.

Vi vil gerne kunne tilbyde alle vores turneringsspillere (hold 3) en plads på et hold som matcher alder og niveau.
Derfor lige en kort forklaring på hvad holdturnering egentlig er.

Når man deltager i en holdturnering spiller man for og med sit hold. Dvs. en fælles indsats og fælles sejr. Du udvikler dit spil og dit fællesskab med klubkammeraterne.
På spilledagen spiller man to holdkampe hvor man møder to andre klubber. En holdkamp består af 6 kampe, så man spiller en single og en double pr. holdkamp.

Der skal være en holdleder (forældre) til hvert hold. (Det er ikke svært og man vil blive sat ind i tingene- så hold jer ikke tilbage 😉)

Vi vil tilstræbe at så mange spillere som muligt kommer med ud til holdkampene.
Så i nogle tilfælde vil der være flere spillere knyttet til holdet end der er brug for til hver kampdag.
Hvilket vil betyde at nogle spiller lidt færre kampe på dagen. Men da vi vægter det sociale sammenhold er det vigtigt at spilleren kommer ud sammen med holdkammeraterne.
I andre tilfælde vil der være behov for at man hjælper på et af de andre hold i tilfælde af afbud, så kampene kan afvikles.

For at kunne deltage i den pointgivende holdturnering skal du oprettes på badmintonplayer med en profil ved at følge dette link.
https://badminton.freshdesk.com/support/solutions/articles/22000246557-opret-ny-bruger

Vejledning kan findes her: https://badminton.freshdesk.com/support/solutions/articles/22000246507-kom-godt-igang-med-badmintonplayer

Link til fælles reglement for holdturneringer findes på badminton.dk


Individuelle stævner
Som spiller i klubben har du mulighed for at tilmelde dig individuelle stævner.

Dette er typisk for spillere der har deltaget i flere Moradturneringer, se mere om Morad længere nede.

Det er muligt at finde sæsonplan for de individuelle stævner her: https://www.badmintonplayer.dk/DBF/Turnering/SaesonPlan/.

For at kunne deltage i pointgivende turneringer skal du oprettes på badmintonplayer med en profil ved at følge dette link.
https://badminton.freshdesk.com/support/solutions/articles/22000246557-opret-ny-bruger

Vejledning kan findes her: https://badminton.freshdesk.com/support/solutions/articles/22000246507-kom-godt-igang-med-badmintonplayer

Link til god turneringsopførsel findes på badminton.dk

Begynderholdturnering
Begynderholdturneringer tilmeldes via klubben, som sammensætter et hold af spillere på begynderniveau, som endnu ikke har deltaget i en pointgivende turnering og som har lyst til at prøve at komme ud at spille mod børn fra andre klubber sammen med sine klubkammerater – som et hold 😉

Begynderholdturneringen er ikke pointgivende.

  • Hvert hold består af 4-6 spillere
  • Hver holdkamp består af 8 singler (den sidste runde d. 13. april 2025 bliver som doubleturnering)
  • Der spilles bedst af tre sæt til 15 point (ved 14-14 spilles der til 15)
  • U9 spiller til første baglinje (doubleservelinjen)
  • U11 og U13 spilles på almindelig singlebane
  • Der vil blive uddelt medalje til alle deltagere på dagen
  • Hvert hold skal have en forældre/holdleder pr. hold på dagen

Holdlederens opgaver er:

  • Skrive navne på en udleveret holdseddel
  • Aftale næste kamp med modstanderens holdleder


Moradturnering
Monradturnering er for de nye badmintonspillere på begynderniveau.

Her tænkes på spillere, som endnu ikke har spillet rigtige stævner, eller spillere som ikke er kommet videre fra puljen i D-rækken. Du har måske allerede været ude til en Monrad turnering tidligere, så kender du jo konceptet. Snak evt. med din træner, om dette stævne er for dig.

Afviklingen skulle gerne skabe mere og mere jævnbyrdige kampe, som stævnet skrider frem, idet at hvis man vinder spiller man som hovedregel mod en der også har vundet og omvendt hvis man taber. Der plejer at være ca. 5. kampe pr. spiller i løbet af stævnet, som ca. varer 3 timer. Der spilles kun singler. Tidspunkt for start og sluttidspunkt er derfor fast.

Tilmelding sker via klubben og der udsendes invitationer via vores facebook side.

Scroll to Top